Konsumenci w obecnych czasach mają ogromny wybór produktów i usług, które mogą kupić. Na wyborze Twojej firmy proces poszukiwań się nie kończy. Utrzymanie klienta jest jedną z najistotniejszych kwestii podczas rozwoju firmy. Pytanie jak walczyć z odpływem klientów, jak im pokazać jak bardzo zależy Ci na nich? Oprócz świetnego produktu jaki im oferujesz i rewelacyjnej obsługi klienta na myśl przychodzą prezenty – kto nie lubi prezentów. Nie wiesz od czego zacząć? Oto najlepsze praktyki, które Ci się przydadzą podczas wyboru idealnego prezentu – za każdym razem:
- Personalizuj swoje prezenty: Nie zamawiaj 30 skrzynek na wino i nie wysyłaj ich do wszystkich klientów – przede wszystkim tym dwum, którzy nie konsumują alkoholu ani temu jednemu, który wielokrotnie mówił Ci, że woli piwo. Zastanów się nad tym co lubią i jakie mają hoppy Twoi najważniejsi klienci – wymyśl prezent, który ma dla nich znaczenie.
- Nie przesadź: Jeżeli Twój klient płaci 1000 zł za produkt lub usługę a Ty wyślesz im ekspres do kawy o wartości 1500 zł – to jest właśnie przesada. Staraj się, aby Twoje prezenty były wprost proporcjonalne do wydatków jakie klient ponosi na Twoje produkty i usługi.
- Nie musisz łączyć prezentu z danym świętem: Twoje prezenty nie muszą zawsze być powiązane z sezonem świątecznym. Zaplanuj wysyłkę drobnych upominków na przestrzeni całego roku. Wysyłając je w innym miesiącu niż w grudniu unikniesz sytuacji, gdy Twój prezent zniknie w masie innych. Ponadto tego typu upominki powinny pokazać klientowi, że myślisz o nim przez całe 12 miesięcy, a nie tylko w grudniu podczas podsumowania roku.
Teraz, gdy już poznałeś podstawy przygotowania prezentów i upominków, o to lista kilku prezentów, dzięki którym Twój klient będzie o tobie myślał przez cały rok.
1. Miniaturowe ogrody w doniczkach
Te nowe zdobywające na popularnośi akcesoria biurkowe z pewnością będą umilały klientowi każdy dzień i będą przypominać jak wspólnie możecie rozwijać swoją współpracę. Ponadto takie miniaturowe ogrody z reguły nie wymagają dużej ilości wody i uwagi ze strony właściciela, dzięki czemu utrzymanie ich przez lata nie będzie takie trudne. Chcesz jeszcze bardziej ułatwić klientowi życie, zamów syntentyczny zestaw, który będzie wyglądał tak dobrze jak oryginał, dzięki czemu trwały efekt osiągniesz bez angażowania dodatkowego czasu.
2. Profesjonalny notatnik
Oczywiście nie sugeruje wysyłać klientowi całej zgrzewki brandowanych kartek samoprzylepnych, które piętrzą się u Ciebie w szufladach. Zamów ładne, skórzane notatniki w kolorystyce Twojej firmy i z logiem subtelnie wytłoczonym na okładce.
3. Zestaw kaw lub herbat
Kto nie uwielbia przerwy na kawę? Taki zestaw kaw lub herbat z pewnością zadowoli każdego miłośnika kawy i herbaty. Będziesz ich bohaterem. Chcesz być odrobinę bardziej kreatywny – dobierz kawy i herbaty, które klientom będą kojażyły się z regionem, w którym masz swoją siedzibę. W ten sposób zapadniesz klientowi w pamięci na długo.
4. Kalendarze
Nieśmiertelne kalendarze, kto ich nie wysyła? No właśnie wszyscy, dlatego dla efektu musisz zawierzyć najlepszej firmie z branży lub wykonać zestaw ręcznie robionych kalendarzy. W innym wypadku wylądują na stosie wraz z innymi. Zlec realizacje kalendarzy na świetnej jakości papierze, tak aby wyróżnić się wśród innych.
5. Przenośna toaletka
Czy Twoi klienci często podróżują? Wyślij im toaletkę, którą będą mogli z miejsca zacząć używać. Wytłocz na nich logo swojej firmy i inicjały swojego klienta – jest to świetny pomysł w szczególności dla osób, które często podróżują. Oczywiście wybierz produkt skórzany, wodoodporny, którego wygląd będzie wyjątkowy – tak aby klient o Tobie nie zapomniał.
6. Koszyk pełen przysmaków
Nie chcesz wysyłać kolejnego kosza przeciążonego cegiełkami sera i zapakowanych próżniowo wędlin? Nie ma za co. Jest mnóstwo firm, które specjalizują się w przygotowywaniu koszów z przysmakami, których klient nie znajdzie na codzień w sklepie. Pamiętaj koniecznie, że musisz zapytać swojego klienta o alergie oraz by wysłać produkty, które nie zawierają glutenu lub są dobre dla wegan, gdy tego wymagają.
7. Przenośna ładowarka do telefonu
Każdy potrzebuje dodatkowej energii dla swoich przenośnych urządzeń. Niezawodny prezent dla wszystkich klientów, którzy spędzają dużo czasu w drodze.
8. Próbki kaw do eksperesu
Wiesz, że Twój klient ma maszynę do robienia kaw z kapsułek. Wyślij mu zestaw próbek z kawami, którymi może się cieszyć tygodniami. Zapewnij sobie miejsce w ich pamięci za każdym razem, kiedy będą przygotowywać kolejną pyszną kawę.
9. Kindle
Wybierz czytnik elektroniczny w każdym przypadku, gdy Twoi klienci spędzają bardzo dużo czasu w drodze lub dziennie długo podróżują do pracy. Taki prezent będzie świetny, aby przyjemnie spędzali czas.
10. Zabezpieczenie toreb i przedmiotów w podróży odsylam.pl
Jest pewne, że Twoi klienci dużo podróżują i korzystają z mnóstwa przedmiotów. Walizki, torby na laptopy, telefony i inne urządzenia przenośne. Wszystkie te przedmioty mają ogromną wartość. Kosztowały bardzo dużo lub zawierają bardzo wartościowe rzeczy. Utrata choćby torby z ubraniami to koszt często kilkuset złotych i nerwów, gdy musimy szybko iść kupić zestaw koszul na kolejne spotkanie biznesowe. Utrata każdego przedmiotu to nie potrzebne nerwy i stres.
Sprawdź na stronie i skontaktuj się z nami pod darmowym numerem telefonu 800 804 404
Nie czekaj na specjalną okazję lub kolejne święta. Przypomnij klientom, jak bardzo Ci zależy na nich. Wysyłaj prezenty poza sezonem a może zyskasz dodatkowe zlecenia i polecenie kolejnego klienta.